Пређи на главни садржај

Promena vlasništva u Victoria Group

Verujem da ste imali priliku da čujete vest da je kompanija „MK Group“ kupila većinski udeo u kompaniji „Victoria Group“. Ova kupovina predstavlja jednu od najvećih i najznačajnijih kupovina iz oblasti agrara koja se ikada dogodila u Srbiji.

Na kompaniju „MK Group“ ne treba trošiti reči jer je manje-više o njima sve poznato. Radi se o najuspešnijoj domaćoj kompaniji koja zapošljava najveći broj ljudi. Pored poljoprivrede, „MK Group“ je prisutna u bankarstvu, turizmu i u obnovljivim izvorima energije (konkretno energija vetra). Pored Srbije, „MK Group“ ima veoma značajan biznis u poljoprivredi u Ukrajini a što se turizma tiče, prisutna je u Sloveniji i u Hrvatskoj. Na jednom panelu na kom sam imao priliku da učestvujem u organizaciji Srpske asocijacije menadžera, gost je bio g. Miodrag Kostić i pitao sam ga, s obzirom da njegova kompanija u poslednje vreme najviše investira u poljoprivredu, bankarstvo i turizam, gde on vidi najveći potencijal. Odgovorio mi je, između ostalog, da i dalje vidi veoma veliki potencijal u poljoprivredi, konkretno u organskoj proizvodnji. Ne treba da čudi odluka „MK Group“ da izvrši kupovinu kompanije „Victoria Group“ jer će na ovaj način biti potpuni lider iz oblasti poljoprivrede na domaćem tržištu. Do sada je „MK Group“ bila najveći izvoznik žitarica u Srbiji a ovom kupovinom se „MK Group“ pruža mogućnost da se bavi i drugim delatnostima iz poljoprivrede, kao što su proizvodnja ulja i proizvodnja stočne hrane. Neupitno je da će „MK Group“ biti lider u svakoj oblasti u kojoj se bude bavio, jer „MK Group“ ima veoma dobru istoriju poslovanja i u kupovini kompanija i praktično svaka kompanija koja je kupljena sa njihove strane, restrukturirana je i ona je danas lider u toj oblasti (Sunoko, Carnex, AIK Banka itd.). Za domaću poljoprivredu će ova kupovina značiti veoma mnogo iz razloga što će poljoprivredni proizvođači, kao i ostali učesnici u lancu, dobiti jednog sigurnog partnera, koji je veoma solventan i likvidan. Pravom saradnjom sa poljoprivrednicima „MK Group“ može dobiti mnogo a poljoprivrednici još više. Po mojoj proceni, niko u narednim godinama od domaćih kompanija neće imati mogućnost da ponudi uslove saradnje kao što će to moći ponuditi „MK Group“. Jedina prava konkurencija mogu biti eventualno inostrane kompanije, koje polako dolaze u Srbiju.

Videćemo kakva će biti poslovna strategija „MK Group“ u pogledu „Victoria Group“. Činjenica je da je „Victoria Group“ nekada bila tržišni lider iz oblati poljoprivrede ali se situacija, prvenstveno od 2012. godine, značajno promenila na štetu „Victoria Group“. Od tada, situacija u ovoj kompaniji je bila problematična i narušeno je poslovanje. Biće interesantno videti koje će sve segmente zadržati „MK Group“ ali je neupitno da će, uz pomoć svog menadžmenta, „MK Group“ vratiti staru slavu „Victoria Group“. 

Коментари

Популарни постови са овог блога

Ulazak poljoprivrednika u sistem PDV-a

Često se postavlja pitanje od strane poljoprivrednika, da li je bolje da gazdinstvo uđe u sistem PDV-a ili ne. Odgovor nije toliko jednostavan i potrebno je ovu situaciju sagledati iz nekoliko uglova. Prvo i osnovno je da se pod ulaskom u sistem PDV-a, poljoprivredno gazdinstvo praktično posmatra kao bilo koje drugo pravno lice i samim tim postoje i drugačije obaveze i odgovornosti. Ulazak u sistem PDV-a podrazumeva vođenje knjiga i stvara obavezu plaćanja poreza u skladu sa obračunskim periodom. Ovo možda deluje komplikovano za poljoprivrednike ali u suštini to nije. Ako se angažuje dobar knjigovođa, čije usluge koštaju između 4 i 8.000 dinara mesečno, praktično se svi ovi izazovi rešavaju. Međutim, postavlja se pitanje zašto bi iko od poljoprivrednika želeo da uđe u sistem PDV-a i da vodi brigu o plaćanju poreza i obezbeđivanju sve dokumentacije knjigovođi? Odgovor je veoma jednostavan a on se sastoji u tome da li poljoprivrednik ima neke koristi od toga ili ne. Ukoliko poljoprivr

Edukacija poljoprivrednika

Nakon završetka skoro svih radova za ovu godinu, za poljoprivrednike dolazi period kada su smanjene aktivnosti i kada treba razmišljati o tome kako iskoristi zimsko vreme, jer obavljanje nekih većih i ozbiljnijih poslova nije moguće. Preporuka je da se ovo vreme iskoristi kako za odmor, tako i za edukaciju kako bi poljoprivrednici što spremniji dočekali sledeću godinu. Krajem januara i tokom februara, skoro u svakom mestu u Srbiji promoteri i zastupnici hemijskih i semenarskih kuća organizuju edukacije ili promocije za poljoprivrednike. Imao sam prilike da organizujem ovakve edukacije i slobodno mogu reći da se postiže dobar efekat. Poljoprivrednici dolaze na ove edukacije prvenstveno zbog druženja ali i da razmene mišljenja između sebe i da nešto nauče. Mana ovakvih edukacija je to što je ipak promocija na prvom mestu a tek onda dolazi struka. Tokom zimskih meseci se organizuju i razni stručni skupovi, kako na Zlatiboru, tako i na ostalim naučnim institucijama u Srbiji. Svakako je

Primena inovacija u poljoprivredi

Pre nekoliko dana, pročitao sam podatak da je jedan naš institut, koji se bavi poljoprivrednim inovacijama, osmislio uređaj za brzo određivanje azota u zemljištu. Ovakav uređaj je veoma bitan za dalji razvoj poljoprivrede iz razloga što će omogućiti poljoprivrednicima da na licu mesta provere sadržaj azota u zemljištu i da u skladu sa tim podacima, dodaju zemlji onoliko azota koliko je to potrebno, bez nepotrebnog razbacivanja mineralnog đubriva. Inovacije, kako u poljoprivredi, tako i u svim ostalim granama predstavljaju veoma važan faktor za razvoj određene oblasti. Poljoprivreda, barem je kod nas takva percepcija, predstavlja granu u kojoj inovacije nisu toliko izražene, što složićemo se, nije tačno. Poljoprivreda je izuzetno pogodna za inovacije, ukoliko se one rade na pravilan način. Gore navedeni uređaj predstavlja samo jedan segment od mogućnosti koje nudi poljoprivreda a koje se odnose na inovacije. Pre dvadesetak godina GPS sistem u traktorima je spadao samo u domen naučne