Verujem da ste imali priliku da čujete vest da je kompanija „MK Group“ kupila većinski udeo u kompaniji „Victoria Group“. Ova kupovina predstavlja jednu od najvećih i najznačajnijih kupovina iz oblasti agrara koja se ikada dogodila u Srbiji.
Na kompaniju „MK Group“ ne treba trošiti reči jer je manje-više o njima sve poznato. Radi se o najuspešnijoj domaćoj kompaniji koja zapošljava najveći broj ljudi. Pored poljoprivrede, „MK Group“ je prisutna u bankarstvu, turizmu i u obnovljivim izvorima energije (konkretno energija vetra). Pored Srbije, „MK Group“ ima veoma značajan biznis u poljoprivredi u Ukrajini a što se turizma tiče, prisutna je u Sloveniji i u Hrvatskoj. Na jednom panelu na kom sam imao priliku da učestvujem u organizaciji Srpske asocijacije menadžera, gost je bio g. Miodrag Kostić i pitao sam ga, s obzirom da njegova kompanija u poslednje vreme najviše investira u poljoprivredu, bankarstvo i turizam, gde on vidi najveći potencijal. Odgovorio mi je, između ostalog, da i dalje vidi veoma veliki potencijal u poljoprivredi, konkretno u organskoj proizvodnji. Ne treba da čudi odluka „MK Group“ da izvrši kupovinu kompanije „Victoria Group“ jer će na ovaj način biti potpuni lider iz oblasti poljoprivrede na domaćem tržištu. Do sada je „MK Group“ bila najveći izvoznik žitarica u Srbiji a ovom kupovinom se „MK Group“ pruža mogućnost da se bavi i drugim delatnostima iz poljoprivrede, kao što su proizvodnja ulja i proizvodnja stočne hrane. Neupitno je da će „MK Group“ biti lider u svakoj oblasti u kojoj se bude bavio, jer „MK Group“ ima veoma dobru istoriju poslovanja i u kupovini kompanija i praktično svaka kompanija koja je kupljena sa njihove strane, restrukturirana je i ona je danas lider u toj oblasti (Sunoko, Carnex, AIK Banka itd.). Za domaću poljoprivredu će ova kupovina značiti veoma mnogo iz razloga što će poljoprivredni proizvođači, kao i ostali učesnici u lancu, dobiti jednog sigurnog partnera, koji je veoma solventan i likvidan. Pravom saradnjom sa poljoprivrednicima „MK Group“ može dobiti mnogo a poljoprivrednici još više. Po mojoj proceni, niko u narednim godinama od domaćih kompanija neće imati mogućnost da ponudi uslove saradnje kao što će to moći ponuditi „MK Group“. Jedina prava konkurencija mogu biti eventualno inostrane kompanije, koje polako dolaze u Srbiju.
Videćemo kakva će biti poslovna strategija „MK Group“ u pogledu „Victoria Group“. Činjenica je da je „Victoria Group“ nekada bila tržišni lider iz oblati poljoprivrede ali se situacija, prvenstveno od 2012. godine, značajno promenila na štetu „Victoria Group“. Od tada, situacija u ovoj kompaniji je bila problematična i narušeno je poslovanje. Biće interesantno videti koje će sve segmente zadržati „MK Group“ ali je neupitno da će, uz pomoć svog menadžmenta, „MK Group“ vratiti staru slavu „Victoria Group“.
Na kompaniju „MK Group“ ne treba trošiti reči jer je manje-više o njima sve poznato. Radi se o najuspešnijoj domaćoj kompaniji koja zapošljava najveći broj ljudi. Pored poljoprivrede, „MK Group“ je prisutna u bankarstvu, turizmu i u obnovljivim izvorima energije (konkretno energija vetra). Pored Srbije, „MK Group“ ima veoma značajan biznis u poljoprivredi u Ukrajini a što se turizma tiče, prisutna je u Sloveniji i u Hrvatskoj. Na jednom panelu na kom sam imao priliku da učestvujem u organizaciji Srpske asocijacije menadžera, gost je bio g. Miodrag Kostić i pitao sam ga, s obzirom da njegova kompanija u poslednje vreme najviše investira u poljoprivredu, bankarstvo i turizam, gde on vidi najveći potencijal. Odgovorio mi je, između ostalog, da i dalje vidi veoma veliki potencijal u poljoprivredi, konkretno u organskoj proizvodnji. Ne treba da čudi odluka „MK Group“ da izvrši kupovinu kompanije „Victoria Group“ jer će na ovaj način biti potpuni lider iz oblasti poljoprivrede na domaćem tržištu. Do sada je „MK Group“ bila najveći izvoznik žitarica u Srbiji a ovom kupovinom se „MK Group“ pruža mogućnost da se bavi i drugim delatnostima iz poljoprivrede, kao što su proizvodnja ulja i proizvodnja stočne hrane. Neupitno je da će „MK Group“ biti lider u svakoj oblasti u kojoj se bude bavio, jer „MK Group“ ima veoma dobru istoriju poslovanja i u kupovini kompanija i praktično svaka kompanija koja je kupljena sa njihove strane, restrukturirana je i ona je danas lider u toj oblasti (Sunoko, Carnex, AIK Banka itd.). Za domaću poljoprivredu će ova kupovina značiti veoma mnogo iz razloga što će poljoprivredni proizvođači, kao i ostali učesnici u lancu, dobiti jednog sigurnog partnera, koji je veoma solventan i likvidan. Pravom saradnjom sa poljoprivrednicima „MK Group“ može dobiti mnogo a poljoprivrednici još više. Po mojoj proceni, niko u narednim godinama od domaćih kompanija neće imati mogućnost da ponudi uslove saradnje kao što će to moći ponuditi „MK Group“. Jedina prava konkurencija mogu biti eventualno inostrane kompanije, koje polako dolaze u Srbiju.
Videćemo kakva će biti poslovna strategija „MK Group“ u pogledu „Victoria Group“. Činjenica je da je „Victoria Group“ nekada bila tržišni lider iz oblati poljoprivrede ali se situacija, prvenstveno od 2012. godine, značajno promenila na štetu „Victoria Group“. Od tada, situacija u ovoj kompaniji je bila problematična i narušeno je poslovanje. Biće interesantno videti koje će sve segmente zadržati „MK Group“ ali je neupitno da će, uz pomoć svog menadžmenta, „MK Group“ vratiti staru slavu „Victoria Group“.
Коментари
Постави коментар